Podsumowanie wyjazdu studyjnego do Wrocławia

WRO_SKNTLW piątek 2. czerwca 2017 roku członkowie i sympatycy Studenckiego Koła Naukowego Transportu Lotniczego wzięli udział w wyjeździe studyjnym do Portu Lotniczego Wrocław. Na miejsce dotarliśmy samolotem z Warszawy. Po krótkiej przerwie śniadaniowej na leżakach przed terminalem, rozpoczęliśmy o godzinie 10:00 zwiedzanie lotniska. Naszym przewodnikiem był Pan Kacper pracujący od kilku lat jako agent ds. obsługi pasażerskiej. Na początku zostaliśmy zapoznani z podstawowymi informacjami o lotnisku we Wrocławiu oraz autorskim systemem lotniskowym AODB, wykorzystywanym przez obsługę naziemną. Następnie obejrzeliśmy strefę odprawy pasażerskiej check-in i udaliśmy się do kontroli bezpieczeństwa dla personelu lotniska. Po przejściu kontroli zwiedziliśmy halę odlotów Schengen i dowiedzieliśmy się więcej na temat stanowisk postojowych i pomostów pasażerskich, wykorzystywanych we Wrocławiu. Kolejnym punktem wycieczki był przejazd autobusem lotniskowym po płycie do wschodniej części lotniska, z dawnym terminalem pasażerskim i nowymi hangarami przeznaczonymi do obsługi technicznej samolotów Boeing 737-800 linii Ryanair. Po drodze widzieliśmy terminal cargo, hangar Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, wieżę kontroli lotniska oraz garaże służby utrzymania lotniska. Podczas przejażdżki mieliśmy postój na oglądanie startującego Boeinga 737-800 do Warszawy. Na koniec wycieczki odwiedziliśmy halę przylotów z taśmociągami bagażowymi. Po wykonaniu pamiątkowych zdjęć część grupy udała się do centrum Wrocławia, a część od razu wróciła samolotem do Warszawy. To był niewątpliwie bardzo udany kolejny lotniczy dzień SKNTL! Następny wyjazd studyjny odbędzie się już w przyszłym semestrze. :)