Podsumowanie wyjazdu studyjnego do Radomia

RDOW piątek 21 kwietnia 2017 roku dokładnie 20 członków i sympatyków Studenckiego Koła Naukowego Transportu Lotniczego odwiedziło Radom. Głównym celem wyjazdu było zwiedzenie Portu Lotniczego Radom, który od 2015 roku obsługuje rozkładowy ruch lotniczy. Na lotnisko dojechaliśmy z Warszawy pociągiem Kolei Mazowieckich, a następnie autobusem miejskim. Po porcie lotniczym oprowadzał nas Pan Michał Piorun z działu obsługi naziemnej. Po ciepłym powitaniu zostaliśmy zapoznani ze wstępnymi informacjami o porcie lotniczym. Ciekawostką jest fakt, że budynek terminala został odkupiony od Portu Lotniczego Łódź-Lublinek za kwotę 2 mln złotych. Po przejściu kontroli bezpieczeństwa obejrzeliśmy halę odlotów Schengen. Następnie zostaliśmy przeprowadzeni do sortowni bagażu, gdzie niestety nie mogliśmy robić zdjęć. Dowiedzieliśmy się tam w jaki sposób kontrolowany jest bagaż rejestrowany oraz jaka jest procedura sprawdzania podejrzanego bagażu przy jego właścicielu. Kolejnym miejscem jakie dane nam było zobaczyć była hala przylotów. Pan Michał Piorun cierpliwie odpowiadał na wszelkie pytania uczestników wycieczki. Po zwiedzeniu wnętrza terminala wyszliśmy na płytę lotniska. Zaprezentowane zostały nam pojazdy lotniskowe wykorzystywane przez agentów obsługi naziemnej. Zawitaliśmy także do Lotniskowej Straży Pożarnej, gdzie strażacy pokazali nam wykorzystywane na co dzień potężne wozy strażackie. Na koniec wycieczki pokazano nam pojazdy utrzymania lotniska służące do odśnieżania oraz koszenia trawy. Po zwiedzaniu udaliśmy się autobusem do centrum Radomia. Po krótkim spacerze dotarliśmy na deptak na ulicy Żeromskiego. Tam w jednej z restauracji spędziliśmy następne 1,5h na wspólnym obiedzie. Po jedzeniu udaliśmy się na zakupy pamiątek, a następnie już na dworzec kolejowy. Do Warszawy wróciliśmy pociągiem. Kolejny wyjazd studyjny SKNTL już w czerwcu do Wrocławia. Nie możemy się doczekać!

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjazdu.